Server Beheer

Naast het standaard monitoren van de infrastructuur biedt MHASMO ook de mogelijkheid om een support contract af te sluiten voor voor het beheer van een of meerdere (cloud) server omgevingen. Op basis van dit separate beheercontract zal MHASMO advies geven over de inrichting van de serveromgeving, worden changes uitgevoerd en wordt actief actie ondernomen op ‘problems’ en ‘incidents’. Op basis van dit separate support contract voert MHASMO de volgende werkzaamheden uit:

Er is een keuze om de server of cloud omgeving alleen onder monitoring te plaatsen of daadwerkelijk het volledig beheer uit te laten voeren. Op deze manier bent u verzekerd van optimaal beheer en continuïteit.  De aandacht op andere zaken te richten dan troubleshooten en weten dat het beheer volledig focus heeft van MHASMO, dat beiden wij met deze dienst.

Wij bieden zowel beheer op Microsoft- als Linux systemen.

Onder de dienst vallen de volgende werkzaamheden:

Onderdeel van de dienst

Monitoring

Managed service

Installatie standaard OS, zowel Linux als Microsoft              

Beschikbaarheid van alle websites        

Prestaties van de CPU            

Memory gebruik    

Prestaties en gebruik van hard disk      

Prestaties en gebruik van het netwerk 

Status van OS          

Belasting van de server          

Controle op vrije disk ruimte

Notificatie bij issues richting Opdrachtgever        

Opvolging van monitorings meldingen 

 

Aanvullende parameters in overleg met Opdrachtgever    

 

Installatie OS op maat            

 

Technische ondersteuning door engineers           

 

Beheren en bewaken van server omgeving tot en met OS level         

 

Security maatregelenOS en Server        

 

Critical patches OS (critical + security)  

 

Optionele patches OS (software + drivers + service packs) 

 

Beheer van door MHASMO geleverde infrastructuur          

 

Performance tuning                

 

Performance bewaking OS    

 

Proactief advies op het gebied van aanvullende security maatregelen               

 

Proactief advies op het gebied van inrichting & optimalisatie             

 

Overleg en aansturing derde partijen op het gebied van Hosting       

 

Op de support diensten van MHASMO worden de volgende service levels afgegeven:

Abonnement

Reactie tijd op issues en problemen

Monitoring

Next business day

Management service

2 uur, met een best effort van 30 minuten

 

Meer informatie?

Neemt u dan contact op met een van onze Microsoft of Linux engineers.

5 + 10 =