Server Beheer

Naast het standaard monitoren van de infrastructuur biedt MHASMO ook de mogelijkheid om een support contract af te sluiten voor voor het beheer van jouw (cloud) server omgeving. Op basis van dit separate beheercontract zullen wij advies geven over de inrichting van de serveromgeving, worden changes uitgevoerd en wordt actief actie ondernomen op ‘problems’ en ‘incidents’. Op basis van dit separate support contract voert MHASMO de volgende werkzaamheden uit:

Er is een keuze om de server of cloud omgeving alleen onder monitoring te plaatsen of daadwerkelijk het volledig beheer uit te laten voeren. Op deze manier ben je verzekerd van optimaal beheer en continuïteit. Op deze manier ben je verzekerd van optimaal beheer en continuïteit en kun je je aandacht op andere zaken richten, omdat je weet dat het beheer de volledige focus heeft bij MHASMO.

Wij bieden zowel beheer op Microsoft– als Linux systemen.

 

Server Beheer werkzaamheden:
Onderdeel van de dienst Monitoring Managed service
Installatie standaard OS, zowel Linux als Microsoft
Beschikbaarheid van alle websites
Prestaties van de CPU
Memory gebruik
Prestaties en gebruik van hard disk
Prestaties en gebruik van het netwerk
Status van OS
Belasting van de server
Controle op vrije disk ruimte
Notificatie bij issues richting Opdrachtgever
Opvolging van monitorings meldingen  
Aanvullende parameters in overleg met Opdrachtgever  
Installatie OS op maat  
Technische ondersteuning door engineers  
Beheren en bewaken van server omgeving tot en met OS level  
Security maatregelenOS en Server  
Critical patches OS (critical + security)  
Optionele patches OS (software + drivers + service packs)  
Beheer van door MHASMO geleverde infrastructuur  
Performance tuning  
Performance bewaking OS  
Proactief advies op het gebied van aanvullende security maatregelen  
Proactief advies op het gebied van inrichting & optimalisatie  
Overleg en aansturing derde partijen op het gebied van Hosting  

Op de support diensten van MHASMO worden de volgende service levels afgegeven:

 

Abonnement Reactietijd op issues en problemen
Monitoring Next business day
Management service 2 uur, met een best effort van 30 minuten

Meer informatie?

Neem dan contact op met een van onze Microsoft of Linux engineers.