


Server Beheer
Naast het standaard monitoren van de infrastructuur biedt MHASMO ook de mogelijkheid om een support contract af te sluiten voor voor het beheer van jouw (cloud) server omgeving. Op basis van dit separate beheercontract zullen wij advies geven over de inrichting van de serveromgeving, worden changes uitgevoerd en wordt actief actie ondernomen op ‘problems’ en ‘incidents’. Op basis van dit separate support contract voert MHASMO de volgende werkzaamheden uit:
Er is een keuze om de server of cloud omgeving alleen onder monitoring te plaatsen of daadwerkelijk het volledig beheer uit te laten voeren. Op deze manier ben je verzekerd van optimaal beheer en continuïteit. Op deze manier ben je verzekerd van optimaal beheer en continuïteit en kun je je aandacht op andere zaken richten, omdat je weet dat het beheer de volledige focus heeft bij MHASMO.
Wij bieden zowel beheer op Microsoft– als Linux systemen.
Server Beheer werkzaamheden:
Onderdeel van de dienst | Monitoring | Managed service |
Installatie standaard OS, zowel Linux als Microsoft | ✓ | ✓ |
Beschikbaarheid van alle websites | ✓ | ✓ |
Prestaties van de CPU | ✓ | ✓ |
Memory gebruik | ✓ | ✓ |
Prestaties en gebruik van hard disk | ✓ | ✓ |
Prestaties en gebruik van het netwerk | ✓ | ✓ |
Status van OS | ✓ | ✓ |
Belasting van de server | ✓ | ✓ |
Controle op vrije disk ruimte | ✓ | ✓ |
Notificatie bij issues richting Opdrachtgever | ✓ | ✓ |
Opvolging van monitorings meldingen | ✓ | |
Aanvullende parameters in overleg met Opdrachtgever | ✓ | |
Installatie OS op maat | ✓ | |
Technische ondersteuning door engineers | ✓ | |
Beheren en bewaken van server omgeving tot en met OS level | ✓ | |
Security maatregelenOS en Server | ✓ | |
Critical patches OS (critical + security) | ✓ | |
Optionele patches OS (software + drivers + service packs) | ✓ | |
Beheer van door MHASMO geleverde infrastructuur | ✓ | |
Performance tuning | ✓ | |
Performance bewaking OS | ✓ | |
Proactief advies op het gebied van aanvullende security maatregelen | ✓ | |
Proactief advies op het gebied van inrichting & optimalisatie | ✓ | |
Overleg en aansturing derde partijen op het gebied van Hosting | ✓ |
Op de support diensten van MHASMO worden de volgende service levels afgegeven:
Abonnement | Reactietijd op issues en problemen |
Monitoring | Next business day |
Management service | 2 uur, met een best effort van 30 minuten |
Meer informatie?
Neem dan contact op met een van onze Microsoft of Linux engineers.